Σελίδες

Κυριακή 19 Απριλίου 2015

Αφιέρωμα στον Χρήστο Παλάνη Ατομική Έκθεση Ζωγραφικής 18-4-2015 (Φωτ.& Βίντεο)



Με επιτυχία και παρουσία αρκετού κόσμου πραγματοποιήθηκαν τα εγκαίνια της πρώτης ατομικής έκθεσης του καλλιτέχνη Χρήστου Παλάνη το Σάββατο 18 Απριλίου 2015 και ώρα 8 μ.μ. στην αίθουσα του Παρθεναγωγείου Έδεσσας. Στην έκθεση παροσιάστηκαν πίνακες με θέματα εμπνευσμένα από το Άγιον Όρος με τίτλο «Όψεις Άθωνος».
Αρκετός ο κόσμος που παρευρέθηκε και τίμησε με την παρουσία του μεταξύ άλλων και ο κ. Δήμαρχος Έδεσσας κ. Γιάννου και εκπρόσωποι της Ιεράς Μητροπόλεως.
Τα εγκαίνια τίμησαν με την παρουσία τους οι χορωδοί του Ιερού Αγίου Δημητρίου με πρωτοψάλτη και χοράρχη κ. Αβεσσαλώμ Κιζιρίδη όπου και τραγούδησαν Μετά τον λόγο του καλλιτέχνη δύο λόγια είπε ο κ. Δήμαρχος Έδεσσας και η Πρόεδρος του Συλλόγου «Απελλής» Μαρία Σέξτου και εκ μέρους του Μητροπολίτη  Εδέσσης Πέλλης και Αλμωπίας κ. Ιωήλ ο π. Παντελεήμων.
























Η ομιλία του καλλιτέχνη Άγιοι πατέρες, κ. Δήμαρχε,κυρίες και κύριοι, φίλες και φίλοι ,αγαπητά μου παιδιά. Καλώς ορίσατε, Χριστός Ανέστη. Σήμερα με την έναρξη της έκθεσης αυτής, τελειώνει ένα ταξίδι. Ένα νοερό ταξίδι, εξίσου συναρπαστικό με τα ταξίδια που γίνονται στην πραγματικότητα. Ευτυχώς κράτησε αρκετό καιρό. Και τώρα που τελείωσε, την λύπη, που μας διακατέχει όταν κάτι ωραίο τελειώνει, διαδέχεται η χαρά της δημιουργίας και η ελπίδα ενός νέου ταξιδιού στο μέλον , γιατί όχι , ακόμα πιο συναρπαστικού. Από την πρώτη στιγμή που επισκέφθηκα το Άγιον Όρος, πριν πολλά χρόνια, μου δημιουργήθηκε, όπως και σε κάθε εικαστικό καλλιτέχνη, η επιθυμία, να ζωγραφίσω με τον χρωστήρα μου, αυτά τα εκπληκτικά τοπία. Τα ερεθίσματα πολλά. Η πλούσια χλωρίδα του, που κάνει τα βουνά του καταπράσινα, οι καταγάλανες και άγριες θάλασσες, τα επιβλητικά κτίρια και οι καστροπολιτείες των μοναστηριών του, με την αριστοτεχνική αρχιτεκτονική τους. Αλλά και το έμψυχο κομμάτι του, με τους σεβάσμιους και ακάματους μοναχούς του, με την μεγάλη πνευματικότητα τους, με τα διακονήματά τους και το περίσσευμα της αγάπης τους. Και έτσι εφέτος με την βοήθεια της Παναγίας, που μου έδωσε υπομονή και δύναμη, πινελιά- πινελιά, σταγόνα-σταγόνα έγιναν οι θάλασσες, πέτρα – πέτρα χτίστηκαν τα κτίρια και αξιώθηκα να κάνω αυτούς τους 33 πίνακες, οι οποίοι στην πλειονότητά τους είναι ελαιογραφίες, λίγα χαρακτικά με μελάνι και ακρυλικά. Αφού τα δείτε περιμένω την κριτική σας. Στο σημείο αυτό θα ήθελα, αφού ευχαριστήσω τον καθένα σας ξεχωριστά ,να ευχαριστήσω τους γονείς μου, που παρόλο που είναι γέροντες, βοηθάνε και αυτοί με τον τρόπο τους, μιας και το εργαστήριό μου είναι εκεί στο πατρικό μου. Να ευχαριστήσω την σύζυγό μου Ρωξάνη και τις δύο μου κόρες Αναστασία και Ιωάννα, που επωμίσθηκαν τα βάρη της οικογενείας για να μπορώ εγώ απερίσπαστος να δουλεύω. Να ευχαριστήσω τον επιστήθιο φίλο μου Βασίλη Αβραμίδη που με βοήθησε στο τεχνικό μέρος , με τα ευλογημένα χέρια του.Η δουλειά του αφανής, ωστόσο ουσιαστική. Να ευχαριστήσω τον επίσης επιστήθιο φίλο μου Πέτρο Δίο, εξαίρετο μαραγκό , για τις κορνίζες και τα πλαίσια που βλέπετε, καθώς και για την μεταφορά και τοποθέτηση των έργων. Να ευχαριστήσω επίσης, τους συναδέλφους ζωγράφους στον σύλλογο Εδεσσαίων καλλιτεχνών «ΑΠΕΛΛΗΣ» , και ειδικά το απερχόμενο διοικητικό συμβούλιο, για την εμψύχωση και ενθάρρυνσή που μου προσέφεραν αυτόν τον καιρό. Άφησα για το τέλος, να ευχαριστήσω τον επίσης αγαπητό φίλο και συνάδελφο, άρχοντα πρωτοψάλτη και χοράρχη του Ιερού Ναού του Αγίου Δημητρίου της πόλης μας κ. Αβεσσαλώμ Κιζιρίδη και τους αγαπητούς χορωδούς, που θα μας χαρίσουν μερικούς ύμνους, όπως η περίστασις το απαιτεί. Να σας πληροφορήσω τέλος, ότι η έκθεση εδώ στην Έδεσσα θα διαρκέσει έως της 3 Μαΐου και στη συνέχεια θα πάει στην Θεσσαλονίκη, ύστερα από πρόσκληση του Δήμου Καλαμαριάς στον πολυχώρο πολιτισμού “REMEZZO” στην Ν.Κρήνη στις 15 έως 25 Μαΐου . Στη συνέχεια από 4 έως 15 Ιουλίου στην Ιερισσό Χαλκιδικής ύστερα από πρόσκληση του οικείου δήμου, στο πνευματικό κέντρο του Δήμου Αριστοτέλη, όπου γίνονται εκθέσεις με θεματολογία μόνο από το Άγιον Όρος ή τον Αριστοτέλη . Σας ευχαριστώ και πάλι για την παρουσία σας εδώ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Ευχαριστούμε